Proiectul eTwinning S.O.S !/ Salvează-ne sufletele!
Proiectul eTwinning S.O.S !/ Salvează-ne sufletele!
ProEtica- Revistă Culturală
ISSN 2734-8954
ISSN-L 2734-8954
01.04.2022
Proiectul eTwinning S.O.S !/ Salvează-ne sufletele!
Prof. înv. primar Axene Ionica
Scoala Gimnazialǎ "General Dumitru Dǎmǎceanu"
Cosmeşti, jud. Galaţi
Întreaga umanitate se străduiește să preia controlul asupra procesului pandemic. Școlile trec uneori la educația față în față, în funcție de intensitatea pandemiei, dar educația online este încă inclusă în viața copiilor. Toate aceste schimbări rapide se manifestă la copii ca confuzie și ambivalență. Ar trebui făcut multe pentru a acoperi pierderile academice care apar în timpul procesului de pandemie. Cu toate acestea, ceea ce este și mai important este să încercăm să vindeci efectele psihologice ale pandemiei. Astfel, înlocuirea pierderilor academice va fi accelerată. Nu ar trebui să se aștepte ca pandemia să se încheie pentru a oferi sprijin psihologic copiilor. Activitățile de tratament ar trebui începute cât mai curând posibil, luând în considerare atât educația față în față, cât și educația la distanță.
În prezent nu știm cum va evolua pandemia, dar este cert că sistemele de învățământ trebuie să intre într-o perioadă de reînnoire. Copiii s-au adaptat la învățământul la distanță și la instrumentele digitale de învățare folosite în această perioadă. Chiar dacă este introdusă formarea completă față în față, instrumentele digitale trebuie incluse în formare mai mult decât înainte. Școlile și profesorii ar trebui să dezvolte noi abordări ale acestei probleme. Școlile caută modalități sigure de redeschidere, iar învățarea hibridă a devenit o strategie importantă pentru multe instituții care doresc să se redeschidă. Învățarea hibridă oferă instruire live în sala de clasă și studenților la distanță în același timp. Se mai numește și instrucție sincronă, care include metode de învățare online asincrone (non-live) cu predare față în față.
Deși culturile din
întreaga lume abordează diferite domenii ale vieții în mod diferit, punctul de
vedere al fiecărei culturi față de copii este similar. Pentru toți, copilul
exprimă puritatea, inocența și viitorul. Toate nevoile copiilor sunt
îndeplinite pe cât posibil și se face tot ce este necesar pentru ca ei să fie
fericiți. Cu toate acestea, există întotdeauna probleme și situații de rezolvat
în educația și viața copiilor. La vârsta lor, copiii se confruntă cu prea mulți
stimuli, ceea ce le afectează satisfacția psihologică. Uneori, deși toate
nevoile lor sunt îndeplinite și toate dorințele lor sunt îndeplinite, ei pot fi
nefericiți și se confruntă cu probleme psihologice. În plus, procesul pandemic
care afectează întreaga lume a provocat schimbări în rutinele zilnice și
educaționale ale copiilor. În cea mai mare parte, școlile au trecut la
învățământ la distanță, copiii au fost ținuți departe de profesori, prieteni și
cercurile sociale.
Boala sau pierderea membrilor familiei i-a afectat în mare măsură pe copii. Copiii noștri, pe care am încercat să-i ținem departe de computer și de lumea virtuală, s-au trezit într-o lume înconjurată de calculatoare și lecții online datorită formei de educație. Studiile au relevat că toate aceste schimbări duc la diferențierea psihologică la copii. Potrivit unui studiu asupra copiilor care trăiesc în Italia și Spania, cei mai afectați de pandemie, 85,7% dintre părinți au perceput schimbări în starea emoțională și comportamentele copiilor lor în timpul carantinei. Cele mai frecvente simptome au fost dificultatea de concentrare (76,6%), plictiseala (52%), iritabilitate (39%), neliniște (38,8%), nervozitate (38%), sentimente de singurătate (31,3%), neliniște (30,4%). , și griji (30,1%).
În acest proiect, dorim să ne concentrăm asupra a ceea ce pot face profesorii pentru a reduce efectele psihologice ale Covid-19 asupra elevilor de școală primară, folosind noi abordări educaționale. Vom crea o metodologie care poate fi folosită pentru a reduce efectele psihologice prin utilizarea modelului de învățare hibrid. Știm că fiecare elev are caracter și aptitudini diferite, așa că ne vom aranja metodele în funcție de diferențele individuale. Vom urmări să creăm o atmosferă pozitivă de raport și respect. Dorim să construim un mediu de susținere care să întărească învățarea și, de asemenea, dorim să facilităm gestionarea eficientă a clasei bazată pe motivație. Din aceste motive, plănuim să organizăm câteva training-uri și seminarii pentru profesori. Profesorii au fost afectați de procesul pandemic, precum și studenții. Din acest motiv, în timp ce își ajută studenții în acest proces, aceștia vor fi, de asemenea, sprijiniți să revină eficient la viața normală.