Proiect didactic- Căsuța din oală
Proiect didactic- Căsuța din oală
ProEtica- Revistă Culturală
ISSN 2734-8954
ISSN-L 2734-8954
01.05.2022
PROIECT DIDACTIC
GRĂDINIŢA CU P.P.SI P.N. "CRAI NOU" PLOIESTI
PROFESOR INVATAMANT PRESCOLAR: DRAGOMIR VALENTINA
NIVEL DE VÂRSTĂ/ GRUPA: 3-4 ani, nivel I
GRUPA MICA "ALBINUȚELE"
TEMA ANUALĂ DE STUDIU: "Cu ce și cum exprimăm ceea ce simțim?"
TEMA PROIECTULUI/SĂPTĂMÂNALĂ: "Poveste, spune cum este...?"
DOMENIUL EXPERIENȚIAL: Limbă şi comunicare
DISCIPLINA: Educarea limbajului
TEMA ACTIVITĂŢII: "Căsuţa din oală"
MIJLOC DE REALIZARE: Povestirea educatoarei
DIMENSIUNI ALE DEZVOLTĂRII:
- Mesaje orale în contexte de comunicare cunoscute;
- Mesaje orale în diverse situaţii de comunicare;
COMPORTAMENTE VIZATE:
- Exersează, cu sprijin, ascultarea activă a unui mesaj, în vederea înţelegerii şi receptării lui;
- Demonstrează înţelegerea unui mesaj oral, ca urmare a valorificării ideilor, emoţiilor, semnificaţiilor;
- Demonstrează capacitate de comunicare clară a unor idei, nevoi, curiozităţi, acţiuni, emoţii proprii.
SCOPUL ACTIVITĂŢII
- Dezvoltarea capacităţilor de exprimare orală;
- Formarea deprinderii copiilor de a asculta o poveste în grup;
OBIECTIVE OPERATIONALE:
O1- Să asculte cu atenţie conţinutul poveştii ;
O2- Să identifice personajele din povestea "Căsuţa din oală" pe baza siluetelor prezentate de educatoare;
O3- Să formuleze răspunsuri cu privire la personajele din poveste;
O4- Să aranjeze în ordine siluetele animalelelor aşa cum apar în poveste;
O5- Să reproducă onomatopeele animalelor- personaje din poveste pe baza experienţelor anterioare.
STRATEGII DIDACTICE
Metode şi procedee: conversaţia, povestirea, explicaţia, jocul, problematizarea, surpriza, demonstraţia,covorul povestitor, conversaţia euristică, descoperirea , exerciţiul;
Resursemateriale: covorul povestitor, siluete reprezentând personajele din poveste, recompense, personaj- surpriză " ursuleţul marioneta", jetoane, tabla magnetică, stimulente;
Formadeorganizare: frontal, individual.
BIBLIOGRAFIE
- Curriculum pentru educaţie timpurie 2019;
- Glava, A., Pascal, M., Tătaru, L., L. -, Educaţie timpurie -, Ghid metodic pentru aplicarea curriculumului preşcolar", Ed. Paralela 45 Piteşti, 2009;
- Ezechil, L., Lăzărescu, P., M. -, Laborator preşcolar - ghid metodologic", Ed. V&I, INTEGRAL Bucureşti (2001).
- Breban, Silvia; Gongea, Elena; Ruiu, Georgeta; Fulga, Mihaela, Metode interactive de grup - Ghid metodic, Editura Arves, Piteşti, 2002.