Proiect didactic- Căsuța din oală

Proiect didactic- Căsuța din oală


ProEtica- Revistă Culturală

ISSN 2734-8954

ISSN-L 2734-8954

01.05.2022


PROIECT DIDACTIC


GRĂDINIŢA CU P.P.SI P.N. "CRAI NOU" PLOIESTI

PROFESOR INVATAMANT PRESCOLAR: DRAGOMIR VALENTINA

NIVEL DE VÂRSTĂ/ GRUPA: 3-4 ani, nivel I

GRUPA MICA "ALBINUȚELE"

TEMA ANUALĂ DE STUDIU: "Cu ce și cum exprimăm ceea ce simțim?"

TEMA PROIECTULUI/SĂPTĂMÂNALĂ: "Poveste, spune cum este...?"

DOMENIUL EXPERIENȚIAL: Limbă şi comunicare

DISCIPLINA: Educarea limbajului

TEMA ACTIVITĂŢII: "Căsuţa din oală"

MIJLOC DE REALIZARE: Povestirea educatoarei

DIMENSIUNI ALE DEZVOLTĂRII:

  • Mesaje orale în contexte de comunicare cunoscute;
  • Mesaje orale în diverse situaţii de comunicare;

COMPORTAMENTE VIZATE:

  • Exersează, cu sprijin, ascultarea activă a unui mesaj, în vederea înţelegerii şi receptării lui;
  • Demonstrează înţelegerea unui mesaj oral, ca urmare a valorificării ideilor, emoţiilor, semnificaţiilor;
  • Demonstrează capacitate de comunicare clară a unor idei, nevoi, curiozităţi, acţiuni, emoţii proprii.

SCOPUL ACTIVITĂŢII

  • Dezvoltarea capacităţilor de exprimare orală;
  • Formarea deprinderii copiilor de a asculta o poveste în grup;

OBIECTIVE OPERATIONALE:

O1- Să asculte cu atenţie conţinutul poveştii ;

O2- Să identifice personajele din povestea "Căsuţa din oală" pe baza siluetelor prezentate de educatoare;

O3- Să formuleze răspunsuri cu privire la personajele din poveste;

O4- Să aranjeze în ordine siluetele animalelelor aşa cum apar în poveste;

O5- Să reproducă onomatopeele animalelor- personaje din poveste pe baza experienţelor anterioare.

STRATEGII DIDACTICE

Metode şi procedee: conversaţia, povestirea, explicaţia, jocul, problematizarea, surpriza, demonstraţia,covorul povestitor, conversaţia euristică, descoperirea , exerciţiul;

Resursemateriale: covorul povestitor, siluete reprezentând personajele din poveste, recompense, personaj- surpriză " ursuleţul marioneta", jetoane, tabla magnetică, stimulente;

Formadeorganizare: frontal, individual.

BIBLIOGRAFIE

  • Curriculum pentru educaţie timpurie 2019;
  • Glava, A., Pascal, M., Tătaru, L., L. -, Educaţie timpurie -, Ghid metodic pentru aplicarea curriculumului preşcolar", Ed. Paralela 45 Piteşti, 2009;
  • Ezechil, L., Lăzărescu, P., M. -, Laborator preşcolar - ghid metodologic", Ed. V&I, INTEGRAL Bucureşti (2001).
  • Breban, Silvia; Gongea, Elena; Ruiu, Georgeta; Fulga, Mihaela, Metode interactive de grup - Ghid metodic, Editura Arves, Piteşti, 2002.

ProEtica- Revistă Culturală

ISSN 2734-8954 

ISSN-L 2734-8954


SCRIEȚI-NE

proeticarevista@gmail.com

Orar

Luni - Vineri

12:00 - 18:00

SÂMBĂTĂ

08:00 - 16:00

DUMINICĂ

Închis

Creat cu Webnode
Creați un site gratuit! Acest site a fost realizat cu Webnode. Creați-vă propriul site gratuit chiar azi! Începeți