Proiect de lecție: Vrajitorul din Oz-Scrierea imaginativa dupa un sir de intrebari

ProEtica- Revistă Culturală

 ISSN 2734-8954 

ISSN-L 2734-8954

21.08.2021

Proiect didactic 

(clase simultane)


prof. înv. primar Petrisor Florentina-Elena, 

Școala Gimnazială Cozieni, Județ Buzău


DATA: 26-02-2020

SCOALA GIMNAZIALA COZIENI

CLASA: a II-a

PROF.INV.PRIMAR: Petrisor Florentina-Elena

ARIA CURRICULARA: Limba si comunicare

DISCIPLINA: Comunicare in limba romana

UNITATEA TEMATICA: Cea mai frumoasa poveste

SUBIECTUL LECTIEI: Vrajitorul din Oz-Scrierea imaginative dupa un sir de intrebari

TIPUL LECTIEI: Consolidareacunostintelor dobandite anterior

SCOPUL LECTIEI:

- Imbogatirea vocabularului cu cuvinte noi si dezvoltarea gandirii critice, a cunostintelor pe baza scrierii imaginative dupa un sir de intrebari.

- COMPETENTE SPECIFICE:

Comunicare in limba romana

3.1. Citirea unor mesaje scrise, intalnite in mediul cunoscut;

3.2. Identificarea mesajului unui text in care se relateaza intamplari, fenomene din universal cunoscut;

4.1. Scrierea unor mesaje , in diferite context de comunicare;

4.2. Redactarea unor mesaje simple, cu respectarea conventiilor de baza;

Dezvoltare personala

1.1. Stabilirea unor asemanari si deosebiri intre personaje, dupa criteria simple;

2.2. Utilizarea unor elemente de ascultare active;

2.3. Explorarea abilitatilor de relationare cu ceilalti.

OBIECTIVE OPERATIONALE:

O1: Sa citeasca in ritm propriu un text , cu intonatia impusa de semnele de punctuatie;

O2: Sa formuleze un sir de intrebari si raspunsuri pe baza textului;

O3: Sa completeze corect harta textului cu informatii din text;

O4: Sa rezolve exercitii cu informatii extrase din text pe baza palariilor ganditoare;

O5: Sa gasesca sensul opus al cuvintelor din text;

O6: Sa redea prin cuvinte proprii informatii despre fiecare personaj din text, completand piramida.

STRATEGII DIDACTICE:

- Metode si procedee didactice: conversatia examinatoare, euristica, explicatia, exercitiul, povestirea, observatia, munca in echipa, metoda palariilor ganditoare.

- Mijloace de invatamant: fise de lucru, plansa poveste,poezie-vraja, fise palarii colorate,fise cu sarcini separate elev CES,culori/carioca,, creioane, ghicitoare,harta textului,leptop, videoproiector, prezentare power point.

- Forme de organizare: frontal, individual, integrat si in echipa de cate 2 si 3 elevi.

RESURSE:

- Umane: 7 elevi

- Temporale: 50 minute

-Bibliografice:

- Programa scolara pentru disciplina Comunicare in limba romana, clasa a II-a, Bucuresti, 2013;

- Ioan,Cerghit, Metode de invatamant, Ed. Polirom;

- www.didactic.ro

- www.twinkl.ro



DATA: 26-02-2020

SCOALA GIMNAZIALA COZIENI

CLASA: a III-a

PROF.INV.PRIMAR: Petrisor Florentina-Elena

ARIA CURRICULARA: Limba si comunicare

DISCIPLINA: Limba si literatura romana

UNITATEA TEMATICA: Care e alaiul primaverii?

SUBIECTUL LECTIEI: Evaluare. Acordul Adjectivului cu substantivul.

TIPUL LECTIEI: Evaluarea cunostintelor dobandite anterior

SCOPUL LECTIEI:

- Recunoasterea, in texte diferite, a elementelor de constructie a comunicarii, a partilor de vorbire studiate si realizarea acordurilor gramaticale.

COMPETENTE SPECIFICE:

3.1. Extragerea unor informatii de detaliu din texte informative sau literare

3.3. Formularea unei pareri despre o povestire /personajele acesteia

3.5. Sesizarea unor regularitati ale limbii pe baza textului citit

OBIECTIVE OPERATIONALE:

O1: Sa sublinieze in text substantivele cu o linie si adjectivele cu doua linii

O2: Sa transforme substantivele date in adjective

O3: Sa treaca la numarul plural substantivele insotite de adjective

O4: Sa scrie adjectivele din paranteza la forma corecta

O5: Sa analizeze cuvintele subliniate din propozitia data.

STRATEGII DIDACTICE:

- Metode si procedee didactice: Conversatia examinatoare, explicatia, exercitiul, munca independenta.

- Mijloace de invatamant: fise de lucru, manual, auxiliar,creioane.

- Forme de organizare: frontal, individual si pe grupe de cate 2 si 3 elevi.

RESURSE:

- Umane: 5 elevi

- Temporale: 50 minute

-Bibliografice: Programa scolara pentru disciplina Limba si literature romana, clasa a III-a - a IV-a, Bucuresti, 2014;

- Pitila, Tudora, Mihailescu, Cleopatra, manual de Limba si literatura romana, clasa a III-a, Semestrul al II-lea, Ed. Aramis,Bucuresti, 2016;

- Auxiliar de Limba si literatura romana, Ed. Sinapsis,Cluj-Napoca, 2016;

- Barbu, Marian, (coordinator), (2006), Metodica predarii limbii si literaturii romane-invatamant primar, Ed. Gheorghe Alexandru, Craiova, pag. 273-276;

- www.didactic.ro

- www.google.com


ProEtica- Revistă Culturală

ISSN 2734-8954 

ISSN-L 2734-8954


SCRIEȚI-NE

proeticarevista@gmail.com

Orar

Luni - Vineri

12:00 - 18:00

SÂMBĂTĂ

08:00 - 16:00

DUMINICĂ

Închis

Creat cu Webnode
Creați un site gratuit! Acest site a fost realizat cu Webnode. Creați-vă propriul site gratuit chiar azi! Începeți