Proiect de lecție: Vrajitorul din Oz-Scrierea imaginativa dupa un sir de intrebari
ProEtica- Revistă Culturală
ISSN 2734-8954
ISSN-L 2734-8954
21.08.2021
Proiect didactic
(clase simultane)
prof. înv. primar Petrisor Florentina-Elena,
Școala Gimnazială Cozieni, Județ Buzău
DATA: 26-02-2020
SCOALA GIMNAZIALA COZIENI
CLASA: a II-a
PROF.INV.PRIMAR: Petrisor Florentina-Elena
ARIA CURRICULARA: Limba si comunicare
DISCIPLINA: Comunicare in limba romana
UNITATEA TEMATICA: Cea mai frumoasa poveste
SUBIECTUL LECTIEI: Vrajitorul din Oz-Scrierea imaginative dupa un sir de intrebari
TIPUL LECTIEI: Consolidareacunostintelor dobandite anterior
SCOPUL LECTIEI:
- Imbogatirea vocabularului cu cuvinte noi si dezvoltarea gandirii critice, a cunostintelor pe baza scrierii imaginative dupa un sir de intrebari.
- COMPETENTE SPECIFICE:
Comunicare in limba romana
3.1. Citirea unor mesaje scrise, intalnite in mediul cunoscut;
3.2. Identificarea mesajului unui text in care se relateaza intamplari, fenomene din universal cunoscut;
4.1. Scrierea unor mesaje , in diferite context de comunicare;
4.2. Redactarea unor mesaje simple, cu respectarea conventiilor de baza;
Dezvoltare personala
1.1. Stabilirea unor asemanari si deosebiri intre personaje, dupa criteria simple;
2.2. Utilizarea unor elemente de ascultare active;
2.3. Explorarea abilitatilor de relationare cu ceilalti.
OBIECTIVE OPERATIONALE:
O1: Sa citeasca in ritm propriu un text , cu intonatia impusa de semnele de punctuatie;
O2: Sa formuleze un sir de intrebari si raspunsuri pe baza textului;
O3: Sa completeze corect harta textului cu informatii din text;
O4: Sa rezolve exercitii cu informatii extrase din text pe baza palariilor ganditoare;
O5: Sa gasesca sensul opus al cuvintelor din text;
O6: Sa redea prin cuvinte proprii informatii despre fiecare personaj din text, completand piramida.
STRATEGII DIDACTICE:
- Metode si procedee didactice: conversatia examinatoare, euristica, explicatia, exercitiul, povestirea, observatia, munca in echipa, metoda palariilor ganditoare.
- Mijloace de invatamant: fise de lucru, plansa poveste,poezie-vraja, fise palarii colorate,fise cu sarcini separate elev CES,culori/carioca,, creioane, ghicitoare,harta textului,leptop, videoproiector, prezentare power point.
- Forme de organizare: frontal, individual, integrat si in echipa de cate 2 si 3 elevi.
RESURSE:
- Umane: 7 elevi
- Temporale: 50 minute
-Bibliografice:
- Programa scolara pentru disciplina Comunicare in limba romana, clasa a II-a, Bucuresti, 2013;
- Ioan,Cerghit, Metode de invatamant, Ed. Polirom;
- www.didactic.ro
- www.twinkl.ro
DATA: 26-02-2020
SCOALA GIMNAZIALA COZIENI
CLASA: a III-a
PROF.INV.PRIMAR: Petrisor Florentina-Elena
ARIA CURRICULARA: Limba si comunicare
DISCIPLINA: Limba si literatura romana
UNITATEA TEMATICA: Care e alaiul primaverii?
SUBIECTUL LECTIEI: Evaluare. Acordul Adjectivului cu substantivul.
TIPUL LECTIEI: Evaluarea cunostintelor dobandite anterior
SCOPUL LECTIEI:
- Recunoasterea, in texte diferite, a elementelor de constructie a comunicarii, a partilor de vorbire studiate si realizarea acordurilor gramaticale.
COMPETENTE SPECIFICE:
3.1. Extragerea unor informatii de detaliu din texte informative sau literare
3.3. Formularea unei pareri despre o povestire /personajele acesteia
3.5. Sesizarea unor regularitati ale limbii pe baza textului citit
OBIECTIVE OPERATIONALE:
O1: Sa sublinieze in text substantivele cu o linie si adjectivele cu doua linii
O2: Sa transforme substantivele date in adjective
O3: Sa treaca la numarul plural substantivele insotite de adjective
O4: Sa scrie adjectivele din paranteza la forma corecta
O5: Sa analizeze cuvintele subliniate din propozitia data.
STRATEGII DIDACTICE:
- Metode si procedee didactice: Conversatia examinatoare, explicatia, exercitiul, munca independenta.
- Mijloace de invatamant: fise de lucru, manual, auxiliar,creioane.
- Forme de organizare: frontal, individual si pe grupe de cate 2 si 3 elevi.
RESURSE:
- Umane: 5 elevi
- Temporale: 50 minute
-Bibliografice: Programa scolara pentru disciplina Limba si literature romana, clasa a III-a - a IV-a, Bucuresti, 2014;
- Pitila, Tudora, Mihailescu, Cleopatra, manual de Limba si literatura romana, clasa a III-a, Semestrul al II-lea, Ed. Aramis,Bucuresti, 2016;
- Auxiliar de Limba si literatura romana, Ed. Sinapsis,Cluj-Napoca, 2016;
- Barbu, Marian, (coordinator), (2006), Metodica predarii limbii si literaturii romane-invatamant primar, Ed. Gheorghe Alexandru, Craiova, pag. 273-276;
- www.didactic.ro
- www.google.com