Proiect de lecție: Recapitulare.Înmulțirea și împărțirea numerelor naturale în concentrul 0-100
ProEtica- Revistă Culturală
ISSN 2734-8954
ISSN-L 2734-8954
21.08.2021
Proiect didactic
(clase simultane)
prof. înv. primar Petrișor Florentina-Elena,
Școala Gimnazială Cozieni, Județ Buzău
DATA: 26-02-2020
SCOALA GIMNAZIALA COZIENI
CLASA: a II-a
PROF.INV.PRIMAR: Petrisor Florentina-Elena
ARIA CURRICULARA: Matematica si stiinte ale naturii
DISCIPLINA: Matematica si explorarea mediului
UNITATEA TEMATICA: Cea mai frumoasa poveste
SUBIECTUL LECTIEI: Recapitulare.Inmultirea si impartirea numerelor naturale in concentrul 0-100.
TIPUL LECTIEI: Recapitularea cunostintelor dobandite anterior
SCOPUL LECTIEI:
- Consolidarea si sistematizarea cunostintelor despre operatiile de inmultire si impartire;
- Dezvoltarea limbajului cu notiuni si elemente matematice.
COMPETENTE SPECIFICE:
1.5. Efectuarea de inmultiri si impartiri in concentrul 0-1000 prin adunari/scaderi repetate;
1.6. Utilizarea unor denumiri si simboluri matematice(suma, termini, diferenta,descazut,scazator,produs factorii unui produs, cat, deimpartit,impartitor, <, >, =,+,-, x,:) in rezolvarea sau compunerea de probleme;
5.2.Rezolvarea de problem de tipul a+/-b=x; a+/-b+-c=x in concentrul 0-1000; axb=x; a:b=x, in concentrul 0-100, cu sprijin in obiecte, imagini sau reprezentari schematice.
OBIECTIVE OPERATIONALE:
O1: Sa calculeze corect operatii de impartire in concentrul 0-100;
O2: Sa descopere codul de culori potrivit raspunsurilor date;
O3: Sa afle catul, produsul, jumatatea si sfertul unor numere naturale de doua cifre;
O4: Sa micsoreze de atatea ori triplul sfertului unui numar natural de doua cifre;
O5: Sa afle numarul necunoscut pe baza inmultirilor si impartirilor date.
STRATEGII DIDACTICE:
- Metode si procedee didactice: conversatia, explicatia, munca in echipa si individual,exercitiul, problematizarea, jocul didactic.
- Mijloace de invatamant: cartonase cu operatii de inmultire si impartire, cartonase raspunsuri,umbrela, boxe, cantec ritmat ,,Dance Monkey", telefon, fise de lucru, culori/carioca,fise de lucru diferentiat pentru CES, creioane.
- Forme de organizare: integrat, frontal si pe grupe de cate 2 elevi
RESURSE:
- Umane: 7 elevi
- Temporale: 50 minute
-Bibliografice:
- Programa scolara pentru disciplina Matematica si explorarea mediului, Bucuresti, 2013;
- Ghidul cadrului didactic, clasa a II-a, Ed. Ars Libri, 2014;
- www.didactic.ro;
- www. twinkl.ro;
- www.clasamea.eu
- www.google.com
DATA: 26-02-2020
SCOALA GIMNAZIALA COZIENI
CLASA: a III-a
PROF.INV.PRIMAR: Petrisor Florentina-Elena
ARIA CURRICULARA: Om si societate
DISCIPLINA: Educatie civica
UNITATEA TEMATICA: Raporturile noastre cu animalele si plantele
SUBIECTUL LECTIEI: Atitudinea fata de plante si animale
TIPUL LECTIEI: Predare-invatare-evaluare
SCOPUL LECTIEI:
- Insusirea unor informatii referitoare la atitudinea corespunzatoare fata de plante si animale;
- Activizarea si imbogatirea vocabularului specific disciplinei;
- Cultivarea unor atitudini pozitive fata de plante si animale, prin sensibilizarea elevilor.
COMPETENTE SPECIFICE:
2.1. Recunoasterea unor atitudini in raport cu lucrurile , cu plantele si animalele;
2.2. Manifestarea unor atitudini pozitive in raport cu lucrurile, cu plantele si animalele.
OBIECTIVE OPERATIONALE:
O1: Sa citeasca cursiv, expresiv, coherent, in ritm propriu diferite texte si poezii;
O2: Sa raspunda corect la intrebarile date in chestionar, cu argumente;
O3: Sa aleaga afirmatiile potrivite in cadrul jocului ,,Eu asa fac";
O4: Sa intoneze, sub forma dramatizarii, un dialog intre om si o planta/animal preferat prezentand o anumita situatie;
O5: Sa participle cu interes la jocul de rol si in cadrul intregii lectii.
STRATEGII DIDACTICE:
- Metode si procedee didactice: conversatia euristica, explicatia, exercitiul, munca independent si in echipa, povestirea, joc de rol, dramatizarea.
- Mijloace de invatamant: fise de lucru, auxiliar, cartonase intrebari si raspunsuri,umbrela,boxe, cantec ritmat ,,Dance Monkey",telefon,chestionar, poezii.
- Forme de organizare:frontal, individual, pe grupe de cate 2 si 3 elevi
RESURSE:
- Umane: 5 elevi
- Temporale: 50 minute
-Bibliografice:
- Programa scolara pentru disciplina Educatie civica, clasa a III-a si a IV-a, Bucuresti, 2014;
- Olga, Piriala, manual de Educatie civica, clasa a III-a, Semestrul al II-lea, Ed. Aramis,2016;
- Auxiliar de Educatie civica, clasa a III-a, Ed. Sinapsis, Cluj-Napoca, 2015;
- www.google.com;
- www.didactic.ro