Proiect de activitate
Proiect de activitate
ProEtica- Revistă Culturală
ISSN 2734-8954
ISSN-L 2734-8954
01.05.2022
PROIECT DE ACTIVITATE
PROF. ÎNV. PREȘC. : DRAGOMIR VALENTINA
TEMA ANUALĂ DE STUDIU:CUM ESTE/ A FOST ȘI VA FI AICI PE PĂMÂNT?
TEMA PROIECT TEMATIC: ,,CĂLĂTORI PRIN ANOTIMPURI''
TEMA SӐPTӐMÂNII:,,VERDE CRUD DE PRIMĂVARĂ"
CATEGORIA DE ACTIVITATE: ACTIVITĂŢI PE DOMENII EXPERIENŢIALE
DOMENIUL EXPERIENTIAL: DOMENIUL LIMBĂ ȘI COMUNICARE
MIJLOC DE REALIZARE: Joc didactic
TEMA ACTIVITĂŢII : ,,Surprizele Primăverii"
TIPUL ACTIVITATII: consolidare de priceperi și deprinderi
DIMENSIUNI ALE DEZVOLTĂRII
- Discriminează/diferențiează fonetic cuvinte, silabe, sunete și asociază sunete cu litere
- Respectă regulile de exprimare corectă, în diferite contexte de comunicare
- Pronunță corect sunetele specifice limbii române
SCOP:
- Consolidarea deprinderii de a despărți cuvintele în silabe
- Consolidarea deprinderii de a formula propoziții corect din punct de vedere gramatical
OBIECTIVE OPERAȚIONALE:
O1: să denumească florile de primăvară pe baza jetoanelor prezentate de educatoare;
O2: să despartă corect în silabe cuvântul sugerat de imagine, precizând numărul corespunzător ;
O3: să identifice numărul de respirații pentru rostirea fiecărui cuvânt;
O4: să coreleze numărul de silabe cu bătaia ritmică din palme (auditiv) / podul palmei sub bărbie (tactil)
O5: să identifice sunetul inițial dintr-un cuvânt / sunetele din anumite silabe, pe baza cuvintelor propuse
SARCINA DIDACTICĂ: desparțirea în silabe a cuvântului, precizarea numărului de silabe dintr-un cuvânt și a sunetului inițial
REGULILE JOCULUI:Un copil din fiecare echipa, pe rând si conform etapelor, exgtrage un jeton, recunoaște numele florii, desparte cuvântul în silabe, specifică numarul de silabe, precizează sunetul inițial. Răspunsurile corecte sunt răsplătite prin buline.
ELEMENTE DE JOC: surpriza, ecusoane, aplauze, bagheta, aplauze, întrecerea.
STRATEGII DIDACTICE:
METODE ȘI PROCEDEE: explicaţia, conversaţia, exerciţiul, jocul
MATERIAL DIDACTIC: laptop, jetoane cu flori de primăvară, coșuri, baghetă, buline, tabla magnetică, fișe de lucru
FORMA DE ORGANIZARE: pe echipe
DURATA: 30 minute
Bibliografie:
Piramida Cunoaşterii - Repere metodice în aplicarea curriculumului preşcolar, Editura Diamant
Curriculum pentru educatie timpurie 2019
Repere metodologice pentru consolidarea achizițiilor din anul școlar 2019-2020, Educație timpurie - nivel preșcolar