PROIECT DE ACTIVITATE- La cumpărături
ProEtica- Revistă Culturală
ISSN 2734-8954
ISSN-L 2734-8954
09.03.2022
PROIECT DE ACTIVITATE
Propunător: profesor educator Lăcătuşu Elena Loredana
Unitatea școlară: Școala Gimnazială Specială "Maria Montessori"
Aria curriculară: Terapia educaţională complexă şi integrată
Disciplina: Stimulare cognitivă
Data:01-03-2022
Grupa: a XI a
Unitatea de învățare: Comportament cognitiv la nivelul capacităţilor psiho-individuale/proceselor psihice
Titlul activității: : ,, La cumpărături"
Tipul activității: Mixtă
COMPETENȚE GENERALE:
1.Adaptarea la mediul ambiant în baza deprinderilor dobândite
2. Manifestarea de comportamente independente în activitatea şcolară
3.Integrarea în plan social prin conduite independente
COMPETENȚE SPECIFICE:
- Utilizează corect obiectele din mediu înconjurător
- Manifestă abilităţi psihomotrice adaptative
1.4 Utilizează structurile perceptiv- motrice
2.1 Valorizează comportamentele cognitive
2.2 Manifestă deprinderi de autonomie personal şi de conduită independent
2.3 Utilizează în practică cunoştinţele şi deprinderile dobândite
3.1 Utilizează relaţii numerice între obiecte, fiinţe, fenomene ale naturii
3.2 Utilizează relaţii numerice între simboluri unităţi de măsură.
OBIECTIVE OPERAŢIONALE:
Obiective cognitive:
OC1: Sǎ recunoască bancnotele și monedele atât după valoare cât și după culori și simboluri;
OC2: Sǎ asocieze cantitatea la număr;
OC3: Să completeze corect fișele date;
OC4: Să folosească formulele specifice de politețe.
Obiective motrice
OM1: Sǎ colaboreze cu ceilalţi elevi din echipǎ;
OM2: Sǎ se implice activ în joc.
Obiective afective
OA1: Să participe cu interes şi plăcere la activitate.
Resurse:
Bibliografice:
Bibliografie: Programa şcolară pentru aria curriculară Terapia educaţională complexă şi integrată, învățământ special, clasele a V-a - a VIII-a, Dizabilități intelectuale grave,severe şi/sau asociate , Anexa nr. II la Ordinul Ministrului Educaţiei nr. 3702/21.04.2021
Metodologice
Strategia educațional terapeutică: mixtă;
Metode și procedee: explicația, conversaţia, jocul de rol, metoda ciorchinelui, problematizarea;
Mijloace didactice: calculatorul, tabla, creta, bancnote și monede, taraba improvizată, macheta cu produse alimentare, bani și produse cu prețul afișat, fișa de lucru, planșă cu ciorchine;
FORME DE ORGANIZARE: frontală şi individuală ;
FORME DE EVALUARE: apreciere verbală, observarea sistemmatică a comportamentului elevilor în timpul jocului, evaluarea răspunsurilor și a comportamentului elevilor în timpul activității;
RESURSE TEMPORALE: 45 minute;
RESURSE UMANE : elevii şi profesorul-educator.
LOCUL DE DESFĂŞURARE: sala de clasă.