,,Arts talk about us’’, proiect Erasmus+, proiect de succes

,,Arts talk about us’’, proiect Erasmus+, proiect de succes


ProEtica- Revistă Culturală

 ISSN 2734-8954

ISSN-L 2734-8954

01.04.2022


,,Arts talk about us'', proiect Erasmus+, proiect de succes


Prof. înv. primar Axene Ionica

Scoala Gimnazialǎ "General Dumitru Dǎmǎceanu"

Cosmeşti, jud. Galaţi

Proiectul european"Arts talk about us", finanţat de Uniunea Europeanǎ în cadrul Programului Erasmus+", cu suma de 25.000 euro, a adus laolaltǎ parteneri din 8 ţǎri europene: România, Spania, Italia, Finlanda, Grecia, Polonia, Cehia şi Croaţia, numai că, după prima întâlnire transanaṭională, partenerul grec a părăsit proiectul.

Activităṭile proiectului au fost uşor de integrat în curriculumul şcolar, au fost părṭi integrante şi au fost abordate interdisciplinar prin colaborarea între disciplinele: Limba şi literatura română, Engleză, Educaṭie muzicală, Arte vizuale şi abilităṭi practice, Educaṭie civică, TIC, Geografie, Istorie şi au format competenṭe care s-au corelat cu competenṭele din programa şcolară cum ar fi:

- Comunicare în limba în engleza şi maternă a fost limba de comunicare între toți partenerii, precum și cea utilizată de elevi în activitățile comune, de a coopera cu prietenii din echipele școlare și internaționale la întâlniri cât şi la crearea tuturor materialelor;

- Competențe digitale: proiectul a avut o încărcătură digitală semnificativăşi a oferit oportunități de a învăța să prezinte rezultatele muncii lor cu instrumente IT atât în ​​timpul desfăşurării sale, cât și ca resursă de comunicare în timpul întâlnirilor internaționale, ca mijloc și resursă în desfășurarea activităților și un instrument de diseminare a rezultatelor și materialelor proiectului.

- Competenṭe de învăṭare (a învăṭa să înveṭi): munca de proiect, sarcinile de cercetare, învățarea cooperativă, inițiativa și antreprenoriatul, au fost aspecte cheie care au dezvoltat la copii capacitatea de a învăța să învețe prin procedeele şi metodele utilizate în realizarea activităṭilor;

- Competențe sociale și civice: este unul dintre obiectivele proiectului, strâns legat de incluziunea socială a elevilor prin proiect și de dezvoltarea dimensiunii sociale europene.

- Conștientizarea și exprimarea culturală: arta a gestionat, organizat, structurat și a dat viață acestui proiect. Totul a fost un eșantion de expresie culturală, o conștientizare a patrimoniului și folclorului și o experiență artistică care a leagat emoțiile cu expresiile artistice ale popoarelor, legându-le de istoria particulară.

- Competenṭe şi abilităṭi artistice: precum desenul, pictura, cântatul, actoria.

Noile tehnologii, instrumentele web 2.0, au fost utilizate pe tot parcursul desfăşurării proiectului pentru realizarea de materiale informative privind ţara, localitatea,şcoala şi sistemul de învăṭământ românesc pentru informarea partenerilor , pentru schimbul de informaṭii, pentru comunicare şi colaborare, pentru realizarea produselor. Elevii au utilizat Wikipedia pentru documentare, Google drive, pentru transimiterea informaṭiilor şi a materialelor realizate, Tricider pentru argumentarea alegerilor facute privind diverse produse, Movie maker si Ffdiaporama pentru realizarea filmelor şi editarea pozelor din cadrul concursului de fotografie, Storyjumper pentru crearea cărtilor, Pixelart şi Paint pentru realizarea desenelor, logo-urilo. Una din activităṭile proiectului a fost chiar ,,Arta şi noile tehnologii'', activitate dedicată special cunoaşterii şi utilizării instrumentelor TIC, creări de produse multimedia.

Dimensiunea europeană a reuniunilor de proiect desfășurate în țările partenere, a oferit oportunități în context European, cu vizarea următoarele obiective specifice: compararea sistemelor de invătământ, dezvoltarea compețentelor TIC, progres in comunicarea în limba engleză, creșterea motivației elevilor pentru dezvoltarea personala, schimb de bune practici manageriale și pedagogice și dezvoltarea tehnicilor de predare și a metodelor centrate pe elev pentru îmbunatătirea calității educației, învățarea de noi metode și tehnici de integrare a elevilor cu CES în şcolile de masă implicarea unui număr mare de elevi în toate activitățile proiectului, promovarea respectului reciproc dintre parteneri, cât și descoperirea tradițiilor şi a diversității culturale. Profesorii şi-au îmbunătăţit modul de predare prin contactul cu profesorii europeni, traversând graniţele şi aplicând efectiv sau adaptând multe dintre experienţele colegilor lor din străinătate dezvoltând astfel imaginea şcolii în comunitate.

Elevii au învăṭat să fie mai toleranṭi şi au înṭeles ce este respectul de sine şi faţǎ de ceilalţi,

şi-au îmbogăṭit cunoştinţe privind cultura ţǎrilor partenere, şi-au dezvoltat imaginaţia şi creativitatea artistică şi au conştientizat mai bine rolul şcolii în promovarea interculturalităţii şi a valorilor europene.

Activitățile desfășurate au fost propuse astfel încât să ofere elevilor noștri o mai mare responsabilitate în luarea deciziilor în munca lor, punând astfel bazele antreprenoriatului pentru viitor.

Rezultatele proiectului sunt vizibile pe spaṭiul eTwinning, pe pagina de facebook a proiectului şi a şcolii astfel încat elevii, părinṭii, profesorii să le poată accesa oricând. Deasemeni, elevii şi profesorii implicaṭi în proiect au prezentat în şcoala, în revista proiectului şi în reviste naṭionale de specialitate, rezultatele muncii lor, au postat şi pe paginile personale de facebook pentru a le face cunoscute întregii comunităṭi şi au organizat în şcoala activităṭi de diseminare pentru profesorii şcolilor din judeṭ.

Pentru comunicarea cu partenerii a fost creat un grup pe WatssApp unde discutam aproape zilnic, am planificat activitati, întâlnirele elevilor, modul de lucru. Am utilizat în acelaşi timp şi mesajele pe email cât şi întâlniri pe Zoom. Fiind un proiect Erasmus+, au existat şi întâlniri de lucru organizate în ṭările partenerilor, inclusiv şi în România. În cadrul întâlnirilor s-au făcut planuri de lucru privind activităṭile, s-au împărṭit sarcini concrete fiecărui partener , s-au discutat aspect pozitive şi negative. Au avut loc intâlniri ale elevilor iar aceştia au participat împreună la lecṭii de pictură, de codare, de muzică, au pregătit şi organizat concerte. La toate întâlnirile profesorii şi elevii au colaborat la realizarea sarcinilor şi implicit a obiectivelor participând la workshopuri pe teme de artă, la lectii cu grupe mixte de elevi (din toate ṭările partenere) de pictură, de codare, de muzică,dezbateri, au pregătit şi organizat concerte, au realizat produse comune cum ar fi: album cu echipa transnationala (elevi si profesori) participanti la mobilitati, calendar de arta, mini-dictionar de arta, picturi colective, materiale didactice ce pot fi utilizate in lectiile de arte plastice, muzica, activitati extrascolare.

A existat o colaborare permanentă , directă şi online, un schimb de experientă privind bunele practice.

Pentru activităṭile desfăşurate, proiectul a primit Certificatul European de Calitate.

ProEtica- Revistă Culturală

ISSN 2734-8954 

ISSN-L 2734-8954


SCRIEȚI-NE

proeticarevista@gmail.com

Orar

Luni - Vineri

12:00 - 18:00

SÂMBĂTĂ

08:00 - 16:00

DUMINICĂ

Închis

Creat cu Webnode
Creați un site gratuit! Acest site a fost realizat cu Webnode. Creați-vă propriul site gratuit chiar azi! Începeți